Pigus skrydžiai: bendra informacija apie skrydžių tipus
Dauguma šiuolaikinių kelionių tarp šalių vyksta pasinaudojant oro skrydžių bendrovių teikiamomis oro pervežimo paslaugomis. Todėl tarp šalių įvairių oro kompanijų nuolat vykdomi komerciniai skrydžiai, kurie keliautojams leidžia greitai ir patogiai pasiekti bet kurį pasaulio tašką. Žinoma, populiariausi pasaulyje yra pigus skrydžiai, tačiau tai nėra vienintelė skrydžių rūšis vykdoma pasaulyje.
Norint daugiau žinoti apie skrydžius, pirmiausia reikia suprasti pagrindinius skirtumus tarp skrydžių. Iš esmės pasaulyje vyksta trijų tipų skrydžiai:
Tiesioginiai skrydžiai – tai tokia skrydžių rūšis, kuomet keleivis atsisėdęs į lėktuvą pasiekia galutinį savo kelionės tašką niekur nesustodamas. Vienas svarbesnių skirtumų, skiriančių šiuos skrydžius nuo užsakomųjų yra tas, kad jie vykdomi pagal iš anksto (ne vėliau nei prieš pusę metų) suderintą tvarkaraštį.
Jungiamieji skrydžiai – tai tokia skrydžiu rūšis, kuomet keliautojas savo tikslą gali pasiekti tik persėdamas tam tikrame mieste iš vieno lėktuvo į kitą tam, kad galėtų toliau tęsti savo kelionę. Tokie persėdimai gali užtrukti nuo labai trumpo iki valandos trunkančio laukimo iki kelias valandas ar net parą trunkančio laukimo į kitą reisą.
Užsakomieji skrydžiai vykdomi taip – keliones, skrydžius organizuojanti kompaniją vienam ar keliems skrydžiams užsako lėktuvų parką turinčių kompanijų paslaugas – t.y. lėktuvą ir įgula. Užsakovai patys veža keleivius ir/ar parduoda bilietus į šiuos reisus.
Dabar šiek tiek plačiau apie šį keliavimo būdą – kodėl vieni skrydžiai yra pigus, o kiti – gerokai brangesni ir kokios priežastys tai lemia.
Pigus skrydžiai galimi tuomet, kuomet oro skrydžių bendrovės taiko ekonominę politiką – tai reiškia, kad tokios bendrovės suteikia pervežimo oru paslaugą ir orientuojasi ne į keleivių patogumą, o į skrydžio našumą – kuo didesnį keleivių kiekį lėktuve, mažiau patogumų ir papildomų paslaugų. Tokie skrydžiai dažniausiai vyksta trumpais atstumais ir tik į tuos miestus, o tiksliau į tuos oro uostus, kurie taiko labai mažus mokesčius oro skrydžių bendrovėms. Vienos pigių skrydžių bendrovės renkąsi centrinius oro uostus, tačiau kitos, tarp kurių ir „Ryanair“ neretai skraidina keleivius į mažesnius, pagalbinius oro uostus, kurie padeda dideliems miestams priimti daugiau lėktuvų.
Brangesnį skrydžiai vykdomi bendrovių, kurios skrydžius traktuoja labiau kaip prabangos, o ne kaip būdo iš taško A pasiekti tašką B paslaugą. Tokiuose skrydžiuose dažniausiai yra taikomas platus, nemokamų ir mokamų paslaugų spektras. Kaip taisyklė, tokios kompanijos, skirtingai nei pigių skrydžių bendrovės vykdo ir tolimuosius, ilgai trunkančius skrydžius tarp kontinentų, trunkančius net iki paros laiko.
Jeigu jus domina pigūs skrydžiai, žemiau pateikiamas sąrašas oro bendrovės, kurios, priklausomai nuo jų pobūdžio vykdo pigius arba brangesnius skrydžius pasaulyje.
„Ryanair“ – tai pati žinomiausia pigių skrydžių bendrovė, įkurta Airijoje. „Ryanair“ kompanija orientuojasi į skrydžių kainą, o tai reiškia, kad jų turimi lėktuvai yra orientuoti į kuo didesnį keleivių kiekį. Užsakantys skrydžius asmenys nemokamai negali prisidėti nemokamo bagažo ir dažniausiai yra skraidinami ne į centrinius oro uostus. Nors kompanijos lėktuvai dažniausiai leidžiasi ne pačiuose didžiausiuose oro uostuose, tačiau skrydžių geografija yra ganėtinai plati.
„WizzAir“ – tai taip pat yra pigių skrydžių bendrovė, kuri buvo įkurta Vengrijoje. Ji labai panaši į „Ryanair“ tuo, kad čia nedidelis vaidmuo tenka keleivių patogumui, o registruoto bagažo pridėjimas kainuoja nemažai. Tačiau pagrindinis „Wizzair“ pranašumas prieš „Ryanair“ yra tas, kad bendrovė skraidina į didesnius oro uostus.
„easyJet“ – pigių skrydžių bendrovė savo veiklą vykdanti Europoje. Tiesioginių skrydžių iš Lietuvos ši kompanija dar nevykdo.
„NorvegianAir“ – nėra pigių skrydžių bendrovė, tačiau turi ir specialų padalinį, kuris vykdo pigius skrydžius nedideliais atstumais tarp Europos šalių.
„GermanWings“ – dukterinė kompanijos Lufhansa kompanija, kuri yra orientuota į keleivius, kuriuos domina pigūs skrydžiai. Šios kompanijos lėktuvų modeliai yra tokie pat, tačiau komforto ir kainodaros sąlygos čia yra kitokios.
„AirBaltic“ – tai Latvijos oro skrydžių bendrovė, kuri vykdo skrydžius Europoje. „Airbaltic“ lėktuvų parkas gana įvairus ir nemažą dalį jų sudaro šiek tiek mažesni nei įprasta lėktuvai.
„AEROFLOT“ – Rusijos oro skrydžių bendrovė vykdanti skrydžius po Europą ir tarp kontinentų. Nors ji laikoma įprastinių, brangesnių skrydžių bendrovė, tačiau šios kompanijos bilietų kainos neretai yra geresnės už jų konkurentus.
„LOT“ – Lenkijos avialinijos, kurios vykdo skrydžius tiek Europoje, tiek ir tarp kontinentų. Bilietai šioje kompanijoje nėra pigiausiais pasirinkimas.
„Turkish Airlines” – Turkijos avialinijos, kurios turi labai didelį lėktuvų parką ir daugybę skrydžių krypčių tiek Europoje, tiek ir tarp žemynų.
„Lufhansa“ – Vokietijos oro skrydžių bendrovė vykdanti skrydžius tarp žemynų ir Europos viduje. Didelis lėktuvų parkas ir siūlomos didelės komforto galimybės šios kompanijos lėktuvuose už atitinkamą kainą.