Pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ – sumažino tiesioginių skrydžių tarp Londono ir Edinburgo skaičių. Anksčiau šios oro linijos vykdė net po keturis tokio maršruto skrydžius per dieną, o dabar skrydžiai bus vykdomi tik keturis kartus per savaitę. Tačiau tai ne vieninteliai „Ryanair“ pokyčiai. Buvo sumažinti ir skrydžiai tarp Londono Stanstedo ir Belfasto oro uostų – nuo trijų skrydžių per dieną iki dviejų kartų per savaitę.

Tuo tarpu, kita oro linijų bendrovė „Flybe“, siekianti suvaldyti besitęsiantį darbuotojų stygių, visiškai atšaukė net dešimt skrydžių, taip sutrikdydama keliautojų planus.

Visų keleivių teises, kuriems buvo atšaukti skrydžiai, gina ES reglamentas (EB) 261/2004, pagal kurią oro linijos atšaukusios skrydžius privalo pasirūpinti neišvykusiais keleiviais ir suteikti jiems teisę gauti nemokamo maisto bei gėrimų, taip pat – sudaryti palankias sąlygas priėjimui prie el. pašto, fakso ar telefono prieigų. Taip pat oro vežėjas privalo pasirūpinti ir nemokama nakvyne ar transportu iš oro uosto ir atgal, jei dėl atšaukto skrydžio keleiviams tenka laukti naktį ar net ilgiau. Pagal (EB) 261/2004 reglamentą, tokio tipo skrydžio sutrikdymai yra laikomi tinkamu pagrindu pretenzijai ir skrydžio kompensacijos išmokėjimui.

Svarbu nepamiršti, jog jei oro linijos atšaukusios skrydžius nevykdo šių prievolių, keleiviams patariama išsisaugoti visus turimus čekius tam, kad oro linijos galėtų padengti visas racionalias išlaidas vėliau.