Po „Ethiopian Airlines“ orlaivio „Boeing 737 MAX 8“ katastrofos, per kurią žuvo visi lėktuvu skridę 157 žmonės, Europos aviacijos saugumo agentūra (EASA) uždraudė naudoti šio modelio „Boeing 737 MAX 8“ ir „Boeing 737 MAX 9“ orlaivius Europos Sąjungos oro erdvėje. Papildomai informuojama, jog 2018 m. Spalį to paties modelio bendrovės „Lion Air“ lėktuvas sudužo Indonezijoje. Katastrofos metu žuvo 189 žmonės.

Dėl šių priežasčių, šio tipo orlaiviams skristi savo oro erdvėje uždrausta Kinijoje, Australijoje bei Naujojoje Zelandijoje, tačiau Jungtinės Valstijos bei Kanada savo oro erdvėje skraidyti vis dar leidžia.

Mažų sąnaudų „Norwegian“ dabar savo orlaivių parke turi 18 tokio tipo „Boeing 737 MAX“, papildomai yra užsakiusi 92. Dar prieš EASA paskelbiant apie draudimą, bendrovė sustabdė skrydžius šiais lėktuvais, tačiau avialinijos turi dar 110 „Boeing 737-800“ lėktuvų, kuriems draudimas negalioja, tad kol kas keleivius skraidins šiais lėktuvais. Oro bendrovė taip pat intensyviai ieško papildomų orlaivių nuomos galimybių, kadangi pastaruoju metu buvo patiriama nemažai finansinių sunkumų (2018 m. patirtas 226 mln. eurų nuostolis), bei iškilusių nemenkų problemų dėl turimų „Boeing 787 Dreamliners“ modelio lėktuvų. Įvykęs incidentas, kurio metu žuvo visi 157 skridę žmonės, „Norwegian“ oro linijų bendrovei tikėtina tik dar labiau apsunkins situaciją.

Kitai mažų sąnaudų oro bendrovei „Ryanair“ galvos skausmas šiuo metu yra 135 „Boeing 737 MAX“ orlaiviai, kurių vis dar yra laukiama iš gamintojo. Tačiau oro bendrovė nusprendė užsakymo kol kas neatšaukti, kadangi pirmiausia norima sulaukti tyrimo išvadų dėl šių lėktuvų saugumo. „Ryanair“ pirmąjį „Boeing 737 MAX“ lėktuvą turėtų gauti balandžio pabaigoje, dar po du – gegužę ir birželį, dar 50 – iki 2020 m. vasaros pabaigos. Tikimasi, kad palankūs tyrimo rezultatai pasirodys dar prieš „Ryanair“ gaunant pirmąjį orlaivį.

Kitos avialinijos, tokios kaip Britų „TUI group“ šiuo metu turi 11 tokio „Boeing 737 MAX 8“ modelio lėktuvų, tačiau vis dar laukia papildomų 72 orlaivių. Avialinijos „TUI group“ dėl „MAX 8“ neskraidymo, skrydžių atšaukti neplanuoja ir artimiausiu metu nežada domėtis papildomų orlaivių nuoma. Britų „TUI group“ ir toliau planuoja naudoti savą lėktuvų parką.

Tuo tarpu Čekijos „Smartwings“ turi tik 7 tokius lėktuvus, tačiau yra užsakiusi dar papildomus 32, o Lenkijos LOT vis dar skraido 5-iais „MAX 8“ modelio lėktuvais ir laukia atkeliaujančių papildomų 7-ių. 22 tokio modelio orlaivių užsakymo laukia Ispanijos „Air Europa“. Lietuvos operatoriai tokio tipo lėktuvų neturi.