Nuo 2018 m. Lapkričio mėn. įsigaliojusios pigių oro skrydžių bendrovių „Ryanair“ ir „Wizz Air“ bagažo taisyklės nurodo, jog keleiviams nemokamai į lėktuvą galima įsinešti tik nedidelę rankinę ar kuprinę, o norint su savimi turėti papildomą bagažo vienetą, reikia įsigyti pirmenybinę paslaugą (angl. priority), kurios kaina prasideda nuo 5 Eur. Tad nemaža keliautojų dalis nusprendžia verčiau bagažą registruoti. Įvesta nauja bagažo politika, kai buvo atsisakyta nemokamo rankinio bagažo, neišgąsdino keliautojų, tačiau pastebimai koregavo jų keliavimo įpročius.
Dėl šios priežasties, dar praėjusių metų pabaigoje ir šių pradžioje, bendrovė Lietuvos oro uostai fiksavo smarkiai išaugusius registruojamo bagažo srautus Vilniaus ir Kauno oro uostuose. Pagal vedamus registruojamo bagažo statistikos duomenis, pirmieji pokyčiai pastebėti vos praėjus keliems mėnesiams po oro linijų „Ryanair“ ir „Wizz Air“ įvestų bagažo pakeitimų. Kitų didelių pokyčių ar keleivių ir bagažo registracijos vėlavimų naujoji bagažo politika Lietuvos oro uostuose nesukėlė.
Lyginant 2017 m. ir 2018 m. Gruodžio mėnesius, registruojamo bagažo augimas Vilniaus oro uoste siekė 50 proc. ir tik 30 proc. augimas buvo artimas palyginus 2018 m. ir 2019 m. Sausio mėnesius. Tuo tarpu Kauno oro uoste lyginant 2017 m. ir 2018 m. Gruodžio mėnesius pokyčiai dar didesni – net 90 proc., o lyginant 2018 m. ir 2019 m. Sausio mėnesius – bagažo srautas išaugo daugiau nei 70 proc.
Palangos oro uoste tokie duomenys nėra renkami, tačiau, kaip ir kituose oro uostuose, fiksuojamas keliautojų skaičiaus augimas, kurį galima sieti su augančiu registruojamo bagažo kiekiu trečiame pagal dydį Lietuvos oro uoste.
Dėl šių staigių pasikeitimų ieškoma sprendimų, kaip reorganizuoti bagažo priėmimo ir skirstymo sistemas, siekiant patenkinti keleivių poreikius. Stebint tendencijas, kad registruojamo bagažo kiekis gali ir toliau augti, aktyviai ieškoma palankių sprendimo būdų kaip tikslingai optimizuoti iki šiol naudotas bagažo priėmimo ir skirstymo sistemas.